Alle mogelijkheden van LinkedIn adverteren

profielfoto van Daniel Derks
Geschreven op 30 juli 2019 door Daniel Derks
Daniel Derks

Hieronder heb ik alle mogelijkheden van LinkedIn adverteren voor je op een rijtje gezet. Ben je op zoek naar sollicitanten? Of ben je actief in de Business to Business markt? Dan is het zeker de moeite waard dit artikel te lezen! 

LinkedIn richt zich op zakelijke professionals en kent inmiddels ruim 6 miljoen Nederlandse accounts. Ruim 4,2 miljoen Nederlanders bezoeken maandelijks hun LinkedIn profiel. Dit betekent een groot potentieel bereik via LinkedIn!

Advertentie mogelijkheden voor de B2B markt

  • Gesponsorde content: Dit is een bericht wat je kunt opstellen en kunt vertonen in de tijdlijn van je geselecteerde doelgroep.
  • Tekstadvertenties inclusief beeld: Dit zijn advertenties die aan de rechterkant op LinkedIn vertoond worden. Het is mogelijk om hier een klein beeld aan toe te voegen.
  • Gesponsorde InMail: Deze advertentiemogelijkheid biedt de mogelijkheid om meer informatie te vertellen aan je doelgroep. De geselecteerde doelgroep krijgt een bericht in zijn/haar LinkedIn inbox (InMail). Momenteel nog niet beschikbaar in Nederland.

Nieuwe targeting mogelijkheden!

Tot voor kort was het alleen mogelijk om te targeten op basis van gegevens die gebruikers zelf hebben ingegeven in hun profiel. Dit wil zeggen dat je jouw advertentie gericht kunt laten zien aan mensen uit een bepaalde branche, met bepaalde functies, leeftijd, senioriteitsniveau, locaties, etc. Maar sinds begin deze maand zijn de mogelijkheden uitgebreid met het volgende:

  • Remarketing: Je advertentie tonen op LinkedIn aan mensen die eerder je website hebben bezocht.
  • E-mailadressen: Een targeting gebaseerd op een lijst met e-mailadressen die je kunt uploaden.

Deze uitbreiding in de targeting is een verrijking voor het adverteren op LinkedIn! Dit zorgt ervoor dat je je doelgroep nog beter kunt bereiken.

Nog meer nieuws

LinkedIn is de advertentiemogelijkheden volop aan het ontwikkelen. Zo is het nu ook mogelijk om lead advertenties in te zetten op LinkedIn. Dit betekent dat iemand niet direct naar je website wordt verwezen via de advertentie, maar direct via de advertentie contactgegevens kan achterlaten voor bijvoorbeeld het aanvragen van een offerte.

Sollicitanten werven via LinkedIn

LinkedIn leent zich natuurlijk niet alleen goed voor het bereiken van business to business klanten, maar ook voor het werven van geschikte kandidaten voor vacatures. Wat zijn de belangrijkste mogelijkheden?

  • Vacatureplaatsing via vacaturepagina: Je kunt een vacatureplaatsing aanschaffen van 30 dagen via de vacaturepagina. Je vacature wordt dan zichtbaar via de “vacatures die u misschien interesseren” in je tijdlijn. De prijzen hiervan zijn afhankelijk per locatie.
  • Gesponsorde vacatures: Wanneer je een vacature hebt geplaatst kun je deze ook nog sponsoren. Hierdoor kun je zorgen dat jouw advertentie bovenaan staat bij relevante gebruikers. Je betaalt dan per klik.
  • Gesponsorde berichten: Uiteraard kun je ook de gesponsorde content inzetten om je vacature te promoten.

Wat kost adverteren op LinkedIn?

Na al deze informatie ben je waarschijnlijk wel benieuwd geworden naar de kosten die LinkedIn adverteren met zich meebrengt. LinkedIn adverteren is doorgaans duurder dan Facebook adverteren of Google AdWords. De doelgroep die je kunt bereiken is echter voor de B2B markt wel heel relevant. Een LinkedIn advertentie kun je al opzetten met een klikbudget van € 10 per dag. De kosten per klik liggen doorgaans tussen de € 2 en € 3. Je kunt ook kiezen voor een looptijdbudget van minimaal € 25.

Ben je benieuwd geworden naar welke mogelijkheden je het beste kunt inzetten voor jouw bedrijf? Of wil je meer informatie over LinkedIn adverteren? Neem gerust contact op en we stellen samen een plan voor je op!