Blink uit met jouw online marketing strategie

profielfoto van Daniel Derks
Geschreven op 21 januari 2016 door Daniel Derks
Daniel Derks

Wil je weten welke online marketing strategie het beste bij jouw bedrijf past en hoe we deze opstellen? Lees dan snel verder!

In de juiste vijver vissen

Je bent visser en je wilt een goede vis vangen. Zonder strategie ga je in een willekeurige vijver vissen waar misschien niet de juiste vissen te vinden zijn. Je marketingstrategie bepaalt welke vis je het beste kunt vangen. Ook bepaalt je strategie in welk water, met welk aas en op welk moment je deze vis het  beste kunt vangen.

We laten je niet voor niets voorstellen dat je gaat vissen. Ook in de bedrijfswereld willen we “in de juiste vijver vissen” om met het juiste aas (marketingmiddel) de gewenste vis (doelgroep) te vangen. Wanneer je voor het eerst gaat vissen zal je moeten weten welk aas gebruikt wordt voor het vangen van welke vis. Net zoals je moet gaan bepalen wie je doelgroep is en via welke middelen je deze het beste kunt bereiken.

3 essentiële stappen voor een goede online marketing strategie

Stap 1: Bepaal het doel van je website

Wij hanteren vier mogelijke basis strategieën voor je website. Bepaal welke strategie voor jouw website het meest van toepassing is.

  • Online voor oriëntatie: het doel van jouw website is informeren over je diensten, producten of organisatie.
  • Online voor relatiebinding: je wilt bezoekers binden aan jouw merk.
  • Online voor leadgeneratie: het voornaamste doel van je website is het genereren van leads. Verleid de bezoekers om over te gaan tot actie.
  • Online voor sales: het hoofddoel is het genereren van online verkopen. Zorg ervoor dat de bezoeker soepel door het verkoopproces wordt geleid en niet afhaakt.

Stap 2: Welke vissen ga je vangen? Bepaal je doelgroep

Belangrijk is om je doelgroep goed te definiëren. Wie wil je gaan bereiken? Waar is je doelgroep te vinden? Denk aan woonplaats, leeftijd, interesses, etc.

Stap 3: De juiste middelen bepalen

Met welke middelen kun je het beste jouw doelgroep bereiken? Net als met het vissen ga je bepalen met welk aas je de vis kunt vangen. Benieuwd naar welke online middelen je in kunt zetten? Bekijk dan snel de mogelijkheden voor zoekmachine optimalisatie en online adverteren.

Met de informatie uit deze 3 stappen stellen we de optimale online marketing strategie voor je op! En onthoud goed: je online marketing strategie zorgt ervoor dat je met de juiste middelen, op de juiste plek je doelgroep kunt bereiken.

Wil jij ook een krachtige online marketing strategie voor jouw website? Neem dan contact met ons op. Wij helpen je graag!