Grotere Google advertenties: Expanded Text Ads

profielfoto van Daniel Derks
Geschreven op 2 juni 2016 door Daniel Derks
Daniel Derks

Google staat nooit stil. Google is continu aan het verbeteren en ontwikkelen. Zo ook met de advertenties in de zoekresultaten. In februari zijn de advertenties aan de rechterkant in Google al verdwenen. Google Shopping heeft een belangrijkere functie gekregen.

Google heeft weer een nieuwe functie aangekondigd: de Ads Expanded Text Ads. Dit zijn letterlijk grotere tekstadvertenties in de Google zoekresultaten. Deze nieuwe functie is nu nog in bèta, maar eind juni 2016 wordt dit voor iedereen beschikbaar!

Belangrijk om te weten

Je kunt je misschien wel voorstellen dat grotere advertenties meer zullen opvallen. De verwachting is dan ook dat deze advertenties een hogere CTR (doorklikratio) gaan opleveren.

De Expanded Tekst Ads bestaan uit:
• 2 titels met ieder maximaal 30 karakters
• 1 beschrijvende regel met maximaal 80 karakters
• Zichtbare URL met twee mogelijkheden voor zogenoemde “path”s die ieder uit maximaal 15 karakters mogen bestaan

De “normale” Google tekstadvertenties bestaan uit 1 titel van maximaal 25 karakters en 2 beschrijvende regels van maximaal 35 karakters en eindigen tevens met een zichtbare URL. Het voornaamste verschil zit dus in 1 extra titel en een extra lange beschrijvende regel. Hieronder zie je een voorbeeld van de huidige advertenties en de Expanded Tekst Ads.

Expanded Text Ads

Zorg voor zichtbaarheid!

Google is volop in ontwikkeling. Ook de meeste concurrenten zitten natuurlijk niet stil. Wij zorgen er dan ook voor dat alle functies van Google Ads optimaal worden benut en worden ingezet. Op deze manier eis je de beste plek op tussen de Google advertenties!

Zodra er meer bekend is over de resultaten van deze nieuwe Ads advertenties zullen we het met je delen!