Top 5 Facebook missers

profielfoto van Daniel Derks
Geschreven op 8 september 2017 door Daniel Derks
Daniel Derks

Veel mensen hebben moeite met het plaatsen van posts op Facebook. Wat moet ik plaatsen? Wanneer moet ik dat doen? Wat vindt mijn doelgroep interessant? Hierdoor ontstaan er vaak missers op Facebook! Ik heb een top 5 van deze Facebook missers samengesteld. Aan de hand van deze missers geef ik tips over hoe het beter kan.

Misser 1: Help! Ik krijg geen likes

Je hebt het vast wel ooit meegemaakt. Je hebt een super leuke Facebook post geplaatst, maar je krijgt geen likes op je bericht. Waarschijnlijk sluit je bericht dan niet goed aan op de doelgroep. Heb je al gekeken waar jouw volgers vandaan komen? Een bericht over Nijmegen slaat natuurlijk minder goed aan in Amsterdam! Let daarbij ook op de timing van je berichten. Analyseer op welke tijdstippen en dagen jouw berichten het best presteren en je doelgroep op Facebook actief is en stem hier je timing op af.

Misser 2: Iedereen kan photoshoppen

Denk goed na over het beeld dat je gebruikt in je Facebook berichten. Een beeld moet opvallend en passend zijn bij je bericht. Ben je zelf niet goed met Photoshop? Laat je beeld dan ontwerpen door een designer, want niet iedereen kan Photoshoppen! Ook de stagiair van PSV niet 🙂


(bron foto: de beste social media)

Misser 3: Kopen, kopen, kopen

Een veel voorkomende fout op Facebook: in iedere post je producten of diensten uitlichten. Dit wil niet zeggen dat je helemaal geen producten of diensten mag laten zien, maar beperk dit tot 20% van je posts. De overige 80% gebruik je voor andere berichten. Wil je ook interactie op je berichten? Betrek je doelgroep dan meer bij je berichten en vraag ook hen om een mening.

Misser 4: Webcare fail

Als je meer volgers en interactie op je Facebook posts krijgt, is het belangrijk je webcare op orde te hebben en daar goed over na te denken. Wat wordt je schrijfstijl? Binnen welke termijn wil je op posts reageren? Wie gaat dit oppakken binnen je organisatie? Lees als laatste je reactie nog eens goed door voordat je op enter klikt!

(bron foto: de beste social media)

Misser 5: Way too much information

Heb je ook wel eens de neiging om alle informatie al in je Facebook post te verklappen? Het is juist de kunst om de lezer te triggeren om bijvoorbeeld je website te bezoeken. Verklap dus nog niet alles! Daarnaast worden berichten met hele lange teksten niet in zijn geheel gelezen.

Hopelijk heb ik je met dit blog nieuwe inspiratie gegeven voor je Facebook posts! Mocht je toch hulp nodig hebben met Facebook (adverteren)? Neem dan contact met ons op! Wij helpen je graag op weg.