Online zichtbaarheid voor BEAR Lifestyle

In 2015 begint Cas Beernink BEAR Lifestyle. BEAR Lifestyle biedt als enige (web)winkel de volledige collectie van Bear Design aan. Bear Design is een Hollands product dat al 25 jaar in handen is van de familie Beernink. Cas zet hiermee het familiebedrijf voort. In de afgelopen jaren is het assortiment van BEAR Lifestyle uitgebreid met vele andere merken en producten. Momenteel zijn ze actief in Nederland, België en Duitsland. Naast de online webshop zijn er ook drie fysieke BEAR Lifestyle winkels.

Online

In januari 2019 kregen we van BEAR Lifestyle de vraag of we iets voor elkaar konden betekenen. Wat bleek; we zijn praktisch gezien buren van elkaar! De afspraak was dan ook snel gemaakt.

De vraag vanuit BEAR Lifestyle was om strategisch mee te gaan denken in de online marketing uitingen, structuur aan te brengen in de marketing activiteiten en inzicht te geven in de online prestaties. Na 4 jaar, een webshop en twee fysieke winkels (inmiddels drie) verder wilden ze de online marketingactiviteiten naar een hoger niveau tillen. De uitdaging was om nog meer mensen kennis te laten maken met hun assortiment en het aantal transacties online te laten groeien.

Benieuwd naar de stijging die wij hebben kunnen realiseren? Ga direct naar het resultaat.

Zichtbaar

Om de online zichtbaarheid van BEAR Lifestyle te vergroten zijn wij sinds februari 2019 gestart met online campagnes via diverse kanalen waarbij we de volgende marketingmiddelen inzetten:

Shot uit een merkbekendheid campagne via Instagram / Website klikken campagne via Facebook & Instagram / Dynamische remarketing campagne via Facebook & Instagram

We zijn begonnen met een website analyse, want zoals we vaker zeggen: meten = weten! Door middel van het analyseren van de website data hebben we nieuwe kansen gesignaleerd. Dit heeft uiteindelijk geleid tot een geheel nieuw design van de website dat beter bij de look en feel van BEAR Lifestyle aansluit. 

Een juiste mix van online marketing middelen is essentieel voor online zichtbaar resultaat. Daarom hebben we de klantreis op basis van het see-think-do-care model uitgewerkt. Per fase is er gekeken naar de touchpoints in de klantreis en welke kanalen en middelen hiervoor ingezet kunnen worden.

Om er voor te zorgen dat BEAR Lifestyle in de zoekmachines beter gevonden wordt hebben wij een technische analyse uitgevoerd en advies gegeven met betrekking tot conversie optimalisatie. Er is een zoekwoordonderzoek uitgevoerd waarmee BEAR Lifestyle nieuwe content kan schrijven voor de website. De teksten worden vervolgens, op basis van SEO, geredigeerd door ons.

De mogelijkheden bij het adverteren in zoekmachines zijn groter dan ooit. BEAR Lifestyle had al actieve campagnes in Google Ads. Maar door het effectief inzetten van de verschillende mogelijkheden in Google Ads hebben de nieuwe campagnes bijgedragen in het uiteindelijke resultaat.

Via social media marketing bereiken we de huidige doelgroep middels gelaagde campagnes. We zorgen ervoor dat de advertenties impact maken in alle fases van de klantreis. Door lagen aan te brengen overtuigen we de doelgroep door middel van herkenning en herhaling om een aankoop te doen.

Resultaat*

Door middel van het slim inzetten van bovenstaande marketingmiddelen hebben we voor BEAR Lifestyle in een jaar tijd mooie resultaten kunnen behalen:

Zo zijn er in een jaar tijd 32% meer bezoekers naar de website geweest met een organische groei van 82%! Door onze ondersteuning in de online marketing werkzaamheden en het inzetten van SEO, Google Ads en gelaagde social media campagnes hebben we de doelgroep kunnen definiëren en bereiken.

Het bereiken van de juiste doelgroep heeft er toe geleid dat er 36% meer omzet en 44% meer transacties behaald zijn ten opzichte van het jaar ervoor.

BEZOEKERS
32% meer bezoekers
TRANSACTIES
44% meer transacties
OMZET
36% meer omzet

Hoe kunnen we jou helpen?

Wil jij ook je online campagnes naar een hoger niveau tillen? Neem gerust contact met mij op!

Vul hieronder je gegevens in

Eva Koppelman Onyourline

*Deze resultaten zijn behaald in de periode 1 februari 2019 – 29 februari 2020 in vergelijking met 1 januari 2018 – 31 januari 2019. Op alle kanalen waren in de vergelijkende periode ook campagnes actief.

** Gelaagde campagnes: bij een gelaagde campagnestrategie pas je je campagnes aan op de fase in de klantreis. Door lagen aan te brengen overtuigen je de doelgroep door middel van herkenning en herhaling om een aankoop te doen.