Facebook adverteren

Meer dan 9 miljoen Nederlanders hebben een account op Facebook. Erg aantrekkelijk dus om op dit kanaal jouw product of dienst te promoten.

”Bereik een doelgroep via geavanceerde targetingmogelijkheden, zo verhoog je kwalitatieve websitebezoekers en meer conversies.”

Nena
Nena cirkel foto

Facebook is het grootste sociale netwerk. Inmiddels maken meer dan 1 miljard mensen gebruik van dit medium. Via Facebook adverteren kan heel gericht geadverteerd worden door te selecteren op de gewenste doelgroepen en criteria van gebruikers. Facebook adverteren kan op verschillende manieren, waaronder:

  • Meer pagina likes genereren
  • Website klikken genereren
  • Website conversies genereren
  • Personen interesseren voor je evenement
  • App installaties genereren
  • Personen in de omgeving van jouw bedrijf benaderen

Facebook adverteren kent daarbij vele targeting mogelijkheden. Je kunt bijvoorbeeld selecteren op locatie, leeftijd, geslacht of interesses. Lees hier alles over in ons blog: Hulp bij adverteren op Facebook.

Facebook advertentievoorbeelden Coef
Facebook advertentievoorbeelden | Collectie uitlichting (links) & Dynamische remarketing (rechts) COEF

Remarketing op Facebook

Wil je specifiek eerdere bezoekers van jouw website benaderen die nog niet de gewenst actie hebben uitgevoerd? Dan is remarketing via Facebook het juiste middel! Deze doelgroep kun je gericht benaderen met specifieke advertenties, zonder irritatie op te wekken. Het is ook mogelijk om mensen te benaderen die het afgelopen jaar een connectie hebben gehad met jouw Facebookpagina. Zij hebben bijvoorbeeld een keer gereageerd op jouw bericht of zijn getagd in jouw Facebookpost.

Lees hier alles over social media marketing.

De Facebook advertentiesoorten

Met Facebook adverteren kan je gebruik maken van verschillende soorten advertenties:

  • Een afbeelding: maak een advertentie met één beeld wanneer je jouw doelgroep wil overtuigen met beeld. Éen afbeelding valt direct op in een tijdlijn.
  • Carrousel: laat middels één advertentie meerdere producten/diensten van jouw bedrijf zijn.
  • Een video: vertel een verhaal met een video in je advertentie. De video wordt automatisch afgespeeld in de tijdlijn van jouw doelgroep.
  • Diavoorstelling: maak een diavoorstelling van meerdere foto’s, waardoor het net een video lijkt.
  • Canvas: een canvas is geïntegreerde mobiele ervaring voor bedrijven op Facebook waarmee ze hun verhalen kunnen vertellen en hun producten kunnen laten zien.
  • Verzameling: verkoop je producten op je site? Licht enkele producten uit in een mobiele winkelervaring op Facebook.

Hulp nodig bij adverteren op Facebook?

Wij denken graag me je mee. Plan direct een eerste (online) kennismakingsgesprek in!
Plan een kennismaking

Heb je een vraag over iets anders? Bel ons op 024-2032004 of stuur een berichtje via de contactpagina.

Daan cirkel foto