LinkedIn adverteren

LinkedIn is het sociale netwerk dat zich richt op zakelijke professionals. Ben je actief in de Business to Business markt of op zoek naar sollicitanten? Dan kan LinkedIn adverteren zeer interessant zijn!

LinkedIn Adverteren is dankzij de specifieke targeting mogelijkheden erg interessant voor bedrijven. Middels het professionele social media kanaal kan je met jouw bedrijf je boodschap op een zakelijke manier overbrengen.

LinkedIn adverteren is sterk voor de branding van je bedrijf. Je kunt goed kenbaar maken welke diensten je aanbiedt en de naamsbekendheid van je bedrijf vergroten. Tevens is het ook een goed medium om personen te informeren of overtuigen. Ook het verzamelen van leads behoort tot een mogelijke doelstelling.

”Precies jouw ideale klant bereiken met je nieuwe aanbod. Dát is de kracht van LinkedIn Ads!”

Danny
danny valks

Advertentiemogelijkheden op LinkedIn

Er zijn diverse advertentiemogelijkheden beschikbaar op LinkedIn:

  • Tekstadvertentie: Deze advertentievorm wordt in de rechterkolom of bovenaan LinkedIn pagina’s getoond.
  • Advertentie met 1 afbeelding: Met deze advertentie toon je tekst met afbeelding in de nieuwsfeed van jouw doelgroep.
  • Advertentie met afbeeldingencarrousel: Wil je meer laten zien? Met de afbeeldingencarrousel kan je gemakkelijk 2 of meer afbeeldingen in je advertentie zetten.
  • Videoadvertentie: De advertentie met tekst en video wordt net zoals de advertenties met afbeeldingen getoond in de nieuwsfeed.
  • Volgadvertentie: Met behulp van gepersonaliseerde advertenties promoot je de bedrijfspagina op de desktop-versie van LinkedIn.
  • Spotlight-advertentie: Heb je een speciale aanbieding? Promoot deze gemakkelijk met de spotlight advertentie op de desktopsite.
  • Vacatureadvertentie: Geef je vacature aandacht door op desktops een advertentie te tonen met een persoonlijke noot.
  • Gesponsorde InMail: Stuur gesponsorde content direct naar de LinkedIn inbox van jouw doelgroep.
LinkedIn advertentievoorbeeld
LinkedIn advertentievoorbeeld met één afbeelding | MijnDiAd

Voor alle vormen van LinkedIn adverteren kan een heel gerichte targeting gebruikt worden:

  • Bedrijfsnamen (letterlijk)
  • Specifieke branches
  • Bedrijfsgrootte
  • Functie
  • Senioriteitsniveau
  • Functietitel
  • Locatie

Op deze manier kunnen we heel gericht berichten promoten aan het adres van de gewenste doelgroep met bijvoorbeeld een geselecteerde bedrijfstak voor een bepaalde branche. Daarnaast kunnen we heel gericht advertenties laten zien aan de beslissers van een specifiek bedrijf dat jij graag wil bereiken.

Kosten LinkedIn adverteren

Bij het starten van een LinkedIn advertentie is het mogelijk om een dagbudget of een totaal budget in te stellen. Je kan dan zelf bepalen hoeveel je aan je campagne gaat uitgeven. Het minimale dagbudget is €10.

Vacatures promoten op LinkedIn

Met LinkedIn Vacatures verspreid je je vacatures verder dan je eigen netwerk. De vacature wordt gekoppeld aan je LinkedIn bedrijfspagina en komt in de lijst met vacatures te staan. De vacature wordt getoond aan personen waar het profiel aansluit op de vacature. Het is ook mogelijk om zelf mensen te benaderen op basis van aanbevolen matches.

Hulp nodig bij LinkedIn adverteren?

Wij denken graag me je mee. Plan direct een eerste (online) kennismakingsgesprek in!
Plan een kennismaking

Heb je een vraag over iets anders? Bel ons op 024-2032004 of stuur een berichtje via de contactpagina.