Pinterest adverteren

Pinterest groeit hard in Nederland. In Nederland hebben ongeveer 3,5 miljoen mensen een Pinterest account, waarvan het grootste deel vrouw is. Sinds begin 2019 kan je ook adverteren op dit social media kanaal.

”Adverteren op Pinterest opent de deur naar inspiratie en ontdekking. Bereik een actieve community van gepassioneerde gebruikers, inspireer hen met visuele verhalen en vergroot jouw merkbekendheid, verkeer en conversies op een creatieve en betekenisvolle manier”

Robin
Robin Moors

Pinterest is een social media kanaal dat gebruikt wordt om inspiratie op te doen op allerlei onderwerpen. Sinds begin 2019 is het mogelijk om als bedrijf te adverteren op dit platform. Wil je jouw doelgroep inspireren? Bekendheid creƫren? Of juist directe conversies genereren? Met je eigen unieke beeld- en videomateriaal kan je gemakkelijk je doelgroep bereiken. Lees meer doelgroepopties en advertentiesoorten in ons blog over het adverteren op Pinterest.

Doelstellingen Pinterest adverteren

Binnen Pinterest adverteren zijn er 5 campagne doelstellingen beschikbaar: Merkbekendheid, videoweergaven, website verkeer, app installaties en conversies. Het is belangrijk om goed na te denken over je bedrijfsdoelstellingen en uiteindelijk je campagnedoelstelling hier op laten aansluiten.

Wat zijn de voordelen van adverteren op Pinterest?

  • Toon jouw producten of diensten aan mensen die actief op zoek zijn;
  • Je zorgt ervoor dat je doelgroep meer betrokken wordt bij jouw bedrijf door het engagement te vergroten;
  • Gericht adverteren op basis van interesses, demografische gegevens en zoekwoorden.

Hulp nodig bij adverteren op Pinterest?

Wij denken graag me je mee. Plan direct een eerste (online) kennismakingsgesprek in!
Plan een kennismaking

Heb je een vraag over iets anders? Bel ons op 024-2032004 of stuur een berichtje via de contactpagina.

Daan Gommans